Как Терраформировать планету в идеальный мир если не хватает энергии? :: Stellaris General Discussions

Как Терраформировать планету в идеальный мир если не хватает энергии? :: Stellaris General Discussions Мультикоптеры

Steam community :: guide :: stellaris:читы/консольные команды/редактирование сохранений [updated]

Список консольных команд. Дополняется и форматируется. Последнее обновление – 07.08.2023

Консоль открывается клавишей ~ ( тильда ). В режиме сложности ” стальная воля ” ввод команд заблокирован(!), только в этом режиме Вы можете зарабатывать достижения.

Список команд – ( (х) – подставляем свое цифровое значение, советую пополнять ресурсы cash, minerals, influence, alloys, consumer_goods по мере необходимости, а то можно будет переполнить хранилище и уходить в минус, теряя ресурсы )

  • max_resources – заполняет ВСЕ хранилища ресурсов до максимума!
  • cash (x) – энергия – Основная валюта в игре.
  • minerals (x) – минералы – Основа для строительства станций/кораблей/апгрейдов
  • alloys (x) – сплавы – Ресурсы военного назначения (для строительства космических кораблей и баз )
  • influence (x) – влияние – Немаловажный параметр для активации указов и расширения границ Вашей Империи
  • food (x) – Пищевые ресуры. Для скорости развития поселений на планетах.
  • consumer_goods (x) – Добавить ресурс товары массового спроса.
  • unity (x) – Очки единства. Для принятия веток традиций.
  • society (x) – даёт очки для cоциальных исследований.
  • engineering (x) – инженерные исследования.
  • physics (x) – физические исследования.
  • grow_pops (x) – добавляет население на планету

P.S В некоторых случаях(если не работает основной способ) можно ввести команду так “Ресурс (x)” Без пробелов между и значением. Например – minerals 2000.
Опытным путём было установлено что – отнимает ресурсы. К примеру – minerals -1000 отнимает у вашего запаса минералов ровно 1000 единиц.

  • research_all_technologies – Изучить все технологии – Логика игры, а так же список и поочередность цепочек квестов связянных с развитием технологий может быть испорченна
  • finish_special_projects – Заканчивает все исследуемые специальные проекты.
  • survey – Иследовать все планеты – Все планеты будут изучены без использования научных кораблей.
  • finish_research – закончить активные на этот момент иследования технологий и выбрать новые.
    tweakergui instant_move – мгновенное перемещение кораблей ( нужно поставить галочку в появившемся чекбоксе напротив instant_move и закрыть его – команда активна. Отключать так же. )
    ftl – Неограниченный сверхсветовой ( FTL ) прыжок ( Полезно для дальней “разведки”, если вы не использовали survey ). Отключается также.
    free_policies – мгновенное переключение догм/политики Вашей Империи ( рабство, геноцид, переселения )
Смотрите про коптеры:  Двигатели для квадрокоптера: обзор, советы по выбору, установка — ABC IMPORT

Строительство и инженерия
  • instant_build – быстрое строительство всего ( станций/проектов ) Отключается повторным вводом команды . При включении, быстрое строительство используют и противники (ИИ), поэтому используйте эту команду только на ПАУЗЕ
  • create_megastructure [TAB] – возводит мегасооружение в выбраной системе. TAB показывает ID-структуры. К примеру полная команда выглядит так create_megastructure think_tank_1

Политика, дипломатия, лидеры, федерация
  • debugtooltip – узнать ID-империи (для команды play)
  • contact – открыть все цивилизации и контакты с ними.
  • play ID – переключится на управление другой империей, где ID- ёё номёр.
  • federation_add_experience (x) – Добавить уровень для федерации.
  • federation_add_cohesion (x) – Добавить сплоченность федерации
  • federation_add_cohesion_speed (x) – Добавить скорость повышения сплоченности федерации
  • intel – Дает информацию про цивилизации, но отключает событие первого контакта, в то время как эта команда активна.
  • debug_yesmen – ИИ принимает ВСЕ соглашения.
  • skills (x) – Добавляет ВСЕМ лидерам политика/наука/армия максимальную квалификацию, что влияет на их качество и скорость работы.
  • activate_all_traditions – Активирует все традиции.
  • unlock_edicts – Сделать доступными все указы.

  • instant_colony – мгновенное заселение колонии ( после колонизации ).
  • finish_terraform – Заканчивает все проекты по терраформированию по всей галактике.
  • planet_size 1-78 – выбираем планету и меняем её размер, максимальное значение 78
  • planet_class нажимаем на нужную планету и изменяем её тип.
    Таблица типов планет для изменения их типа будет в отдельном разделе.
  • own – захватить планету или флот (нужно выделить захватываемую планету/флот перед вводом кода )
  • effect add_deposit = (x) – добавить на выбраную планету или объект следующие ресуры, где (х) это залежи. Таблица залежей будет ниже. К примеру d_energy_1 , где значение 1 может быть в диапазоне от 1 и до 10, но не больше, приведенно в таблице “количество от и до”. Полная команда на добавление 1 ресурса энергии выглядит так – effect add_deposit = d_energy_1
Смотрите про коптеры:  Модели нано-дронов: посмотрите видеообзоры и сделайте осознанный выбор!

Таблица ресурсов (залежей) для добавления effect add_deposit = на выбраную планету.

  • effect add_modifier = { modifier = “МОДИФИКАТОР” days = -1 } – добавить модификатор
  • effect remove_modifier – убрать
  • Примеры – в разделе 2
    • invincible – Режим бессмертия для флота.
    • add_ship (x) – Создает флот с 1-м кораблём, где (х) – тип корабля. Таблица типов кораблей будут приведенна в отдельной части руководства.

    Таблица внутриигровых Событий

    Отдельный раздел руководства по консольным командам.
    Особая благодарность за проявленную активность:
    Реван

    К сожалению, закончился лимит на символы.

    P.S: Если у Вас есть предложения или замечания можете написать их в комментариях.

§

Terraforming – stellaris wiki

Terraform planet 2.png Terraforming is the act of changing the planet classification of a Planet.png planet in order to make it more Mod habitability.pnghabitable for the empire’s species. The base technologies requires significant Society research society research to unlock and each terraforming project requires significant investments of Energy.png Energy and Time time.

The first time a planet is terraformed, there’s a chance of triggering a terraforming event. Terraformed planets can’t get colony events.

Terraforming is started via a button in Planet Detail view. The world must be surveyed and within your borders. Only habitable worlds and Planet barren.png barren worlds that have the rare Pm planet from space.pngPm frame 1.png Terraforming Candidate modifier can be terraformed. The expansion planner screen can be used to find these rare candidates.

It is possible to terraform inhabited planets if the empires has the Tech ecological adaptation.png Ecological Adaptation technology. Doing so inflicts a −20%Mod pop happiness.png Happiness penalty on the planet for the duration of the procedure.

Planet city.png Ecumenopolis worlds are created via Decision default.png decisions rather than terraforming. They must be inhabited but pops do not suffer a happiness penalty during the process.

The following Pm unknown.pngPm frame 2.png planet modifiers are always removed when terraforming a planet:

If the planet is being terraformed into either a Planet ai.png Machine or Planet infested.png Hive World the following modifiers are also removed:

If the planet is terraformed into a Machine World, the Pm unity symbol.pngPm frame 1.png Paradise Made modifier is also removed. Additionally, if there are any Pop.png Pops on the planet without the Trait cybernetic.png Cybernetic, Trait mechanical.png Mechanical, or Machine unit.png Machine traits, they’re all killed and an D bubbling swamp.png Organic Slurry deposit is added.

When and if terraforming a planet to Hive or Machine World, keep in mind that all planetary features, excluding a few rare ones that give access to rare resources, will always be removed.

Mod country terraforming cost.png Terraforming cost and Mod country terraform speed mult.png speed can be affected by the following:

Как терраформировать планету в идеальный мир если не хватает энергии? :: stellaris general discussions

Первым делом, я использую Google Translate так что простите какие-либо трудности в понимании.

Расстояние не имеет никакого влияния на стоимость терраформирования.

Терраформировать планету в пределах того же класса (континентальный в океан, или засушливый дезертировать, например) будет самым дешевым и вам нужно только терраформинг технологии
Терраформировать вне класса (океан в пустыни, арктические до тропического) вам потребуется дополнительная технология под названием “атмосферные манипуляции”, и это будет стоить дороже.

Создание Gaia / совершенный / утопию / мир стоит 20000 энергии. Стратегический ресурс “терраформинга газы” снижает стоимость на 25%. Th стратегический ресурс “терраформинга жидкости” снижает стоимость на 25%
Получить оба ресурса и вместе вот снижение затрат на 50%. так 20000 становится 10000, максимальное накопление энергии.

Существует лидер черта “мира формирователь”, что снижает затраты терраформинга также, но я забыл, как много, но если вы пытаетесь сделать Gaia / утопии / идеальные миры, вы, вероятно, будет по-прежнему нужны оба терраформинга ресурсы

§

Как Терраформировать планету в идеальный мир если не хватает энергии? :: Stellaris General Discussionswritten by Tim Wiberg & Lloyd

Hi There,

My Name is Lloyd and I’ll be your host for tonight. I am a concept artist working on Stellaris and for this dev diary I’m going to give you a look at how the art team brings an asset to life. Specifically I want to focus on the Salvagers station from the Overlord expansion.

The first step is visdev, which is short for visual development. It’s where we throw ideas at the wall and see what sticks. At this stage everyone is welcome to contribute, and ideas are often borrowed and expanded upon by other artists.

Как Терраформировать планету в идеальный мир если не хватает энергии? :: Stellaris General Discussions(Salvager station visdev by Avishek Banerjee)

Avishek Banerjee, a concept artist on the team made this piece showing a station that consisted of several circular openings that served as tear-down bays for ships. This is an idea that was borrowed by me and integrated into the final design of the station.

Как Терраформировать планету в идеальный мир если не хватает энергии? :: Stellaris General Discussions(Salvager station visdev by Lloyd Drake-Brockman)

Here you can see some of my early sketches for the Salvagers station. My thinking was to create something that looked like some kind of hive, an industrial place that was hap-hazard but didn’t look too unfriendly.

Как Терраформировать планету в идеальный мир если не хватает энергии? :: Stellaris General Discussions(Early concept of the Salvagers station)

When I painted this sketch of the station we decided that this was the way forward, and from that point I was assigned to develop the sketch into a full concept. Although it looks quite different to the final, the shape language and some of the texture ideas are already present in this early version.

Как Терраформировать планету в идеальный мир если не хватает энергии? :: Stellaris General Discussions(More early concepts of the Salvagers station)

I spent some time exploring alternate shapes for the station. Most were scrapped, but that’s part of the job of a concept artist. The whole time I wanted to keep the lotus-pod aesthetic of the big dome in the original sketch. I also wanted the station to have some kind of long-axis; that way I could give the station a strong shape, and it wouldn’t just be a big blob of parts. It’s important to note that for each iteration the whole art team is giving their feedback and occasionally contributing their own sketches. Every stage of this process is a collaborative effort.

Как Терраформировать планету в идеальный мир если не хватает энергии? :: Stellaris General Discussions[/img[i]](Early 3D concept of the Salvagers station)[/i]
As the design got closer to the final, the changes were more subtle. I chose to model the station in Blender so I could more accurately present the complex curves and intricate details. To be clear, this is not the 3D model that goes into the game. It’s terribly un-optimized, and it has enough geometry issues to make a 3D artist cry, but it’s good enough to give an impression of what the final result will be.

Как Терраформировать планету в идеальный мир если не хватает энергии? :: Stellaris General Discussions(Early render of the Salvagers station)

Here’s a beauty render of an early version of the station:

Как Терраформировать планету в идеальный мир если не хватает энергии? :: Stellaris General Discussions[/img[i]](Construction notes for the Salvagers station)[/i]
While it is fun to do beauty renders, the primary goal of the concept phase is to clearly convey ideas. So the final images that I pass along are quite simply presented, with a focus on clarity and structure.

Как Терраформировать планету в идеальный мир если не хватает энергии? :: Stellaris General Discussions(Final concept for the Salvagers station)

Here’s the final concept, complete with a couple of break-out drawings that show some of the details in greater clarity. At this point I hand you over to Tim Wiberg who will take you through the 3D art process of creating the station.

Hello! My name is Tim Wiberg and I am a 3D artist for Stellaris, where I got the chance to work on the Salvager station for the Overlord expansion.

I am going to highlight the process of the in-game models and textures for the station.

I started off by blocking out the model based on the awesome concept made by Lloyd.

It was important to get a good sense of scale right from the start because we wanted to incorporate existing ships into the station. So I picked different ship types from different Phenotypes that could be in the “back-slots” of the station as a good reference. I quickly exported it to the game just to see if the scale made sense.

Как Терраформировать планету в идеальный мир если не хватает энергии? :: Stellaris General Discussions(The blockout model in Maya and ingame)

When the blockout was set I started working on the highpoly model. One of the reasons why we do highpoly models is that we can include all the cool details from the concept but still have an optimized model for it when baking it onto the lowpoly model. In this case I didn’t have to add that much detail since I knew that the textures later on would do most of the job.After the highpoly was done I made a simpler version of the station that details from the highpoly can be transferred to. Then it was time to UV map the model.

A lot of the ships in Stellaris are usually symmetrical, to save texture space. This station was not very symmetrical so I put some more time into coming up with solutions to get the highest possible quality with smaller textures.

I used the texturing software Adobe Painter to bake in the details from the highpoly model. Then it was time for me to work on the actual plating materials for the model.

We wanted to have a “scrappy” feel to the whole station, so I used Adobe Designer to create the main plating material. I used small, medium and large shapes for the plating to get a more interesting look.

Как Терраформировать планету в идеальный мир если не хватает энергии? :: Stellaris General Discussions(Substance Designer WIP screenshot on the main plating material)

This process was a bit iterative, but when I was happy with the materials I jumped back to do the texturing on the model. I used the same texture with a different diffuse and roughness for the darker “secondary” plating parts. Then I could add all the details suchs as lights, windows etc.

When the final modeling and texturing was done I could quickly create a destroyed version of the Salvager station. I used the same model, but I moved, bent and cut some parts to really get that feeling of it being destroyed. For the material I used the same plating textures, but I darkened the base color, changed roughness values and removed the emissive lights so it could have that destroyed look.

Как Терраформировать планету в идеальный мир если не хватает энергии? :: Stellaris General Discussions(Models and textures for the Salvager station)

I needed to come up with a good solution regarding the ships that were going to be attached in the back of the station. So I attached locators on the model and added the existing ship models in code, and therefore they spawn at the same time the Salvager station spawns in.

And that was basically the whole process of making this station. I was really stoked when I got to see Lloyd’s concept being made for this, and I had a blast the whole process of making this station.

Как Терраформировать планету в идеальный мир если не хватает энергии? :: Stellaris General Discussions(Final Salvager station models in game)

Оцените статью
Радиокоптер.ру
Добавить комментарий